Структура виховної справи
Форми виховної роботи поділяються на:
І.
1. Форми управління і самоуправління шкільним життям
збори;
лінійки;
мітинги;
години класних керівників;
засідання представницьких органів учнівського самоврядування;
стінна преса тощо.
2. Пізнавальні форми:
екскурсії;
походи;
фестивалі;
усні журнали;
інформації;
газети;
тематичні вечори;
зустрічі з цікавими людьми;
студії;
секції;
виставки тощо.
3. Розважальні форми:
ранки й вечори;
свята,
ігрові програми тощо
ІІ.
1. Словесні (збори, мітинги, інформації, бесіди, диспути, дебати тощо), в ході яких використовуються словесні методи і види спілкування;
2. Наочні (виставки, музеї, екскурсії, стенди, колажі тощо),які орієнтовані на використання наочних методів – зорового сприйняття вихованцями зразків взаємин, дій.
3. Практичні (чергування, шефська і благодійна діяльність, збір та оформлення експонатів музеїв, виставок, виготовлення стендів, випуск газет, журналів, участь у трудових операціях та творчих конкурсах, оглядах), основу яких становлять практичні дії вихованців, які змінюють об’єкти їхньої діяльності.
ІІІ.
Виховна година вирішує наступні педагогічні завдання:
1.Збагення свідомості учнів знаннями про природу, суспільство, техніку, людину.
2. Засвоєння дітьми вмінь і навичок пізнавальної і практичної діяльності.
3. Формування емоційно-почуттєвої сфери й ціннісних стосунків особистості дитини.
4 Сприяння становленню й прояву суб’єктності й індивідуальності учня, його творчих здібностей.
5. Формування класного колективу як сприятливого середовища розвитку й життєдіяльності школярів.
Алгоритм діяльності класного керівника щодо підготовки та проведення виховної години
1. Складання педагогом разом з учнями та їхніми батьками тематики виховних годин на новий навчальний рік.
2. Уточнення теми виховної години й генерування ідеї щодо її підготовки й проведення.
3. Вибір мети, змісту, форми, дати й місця проведення виховної години, формування співтовариства його організаторів.
4. Індивідуальна й групова діяльність із підготовки виховної години.
5. Складання вчителем разом з іншими організаторами сценарного плану виховної години.
6. Проведення виховної години.
7. Аналіз і оцінка результативності виховної години й діяльності з її підготовки та проведення.
Методика соціологічного опитування
У ході анкетування, бесіди або інтерв’ю можна з’ясувати думку учнів і батьків із таких питань:
1. Що треба насамперед обговорити в нашому класі?
2. На яке запитання ви хотіли б одержати відповідь на виховній годині?
3. Яка тема виховної години буде цікавою для більшості однокласників?
4. Колективне обговорення яких питань необхідно продовжити?
Методики «Незакінчене речення» і «недописана теза»
Учням і їхнім батькам пропонується за невеликий проміжок часу завершити фрази:
1. Найголовніша проблема в нашому класі – це…
2. Найбільше мене хвилює проблема…
3. Я вважаю, що в нашому класі треба обов’язково обговорити таку проблему, як…
Методика «будуємо новий класний будинок»
Учням пропонується покласти в «споруджений» на класній дошці будинок свою «цеглину» з темою виховної години на новий навчальний рік.
Метод «мозкового штурму»
На батьківських зборах або виховній годині мікро групи учнів чи батьків виконують протягом 5-7 хвилин завдання: визначити найбільш злободенні проблеми в життєдіяльності класу й назвати відповідні теми виховних годин.
Журнал-естафета «Світ моїх друзів. Світ моїх інтересів. Світ спільних справ».
Учні разом із батьками заповнюють удома відведені для них сторінки журналу розповідями про захоплення, інтереси, друзів, а класний керівник аналізує отриману в такий спосіб інформацію й використовує її при складанні тематики виховних годин.
І.
1. Форми управління і самоуправління шкільним життям
збори;
лінійки;
мітинги;
години класних керівників;
засідання представницьких органів учнівського самоврядування;
стінна преса тощо.
2. Пізнавальні форми:
екскурсії;
походи;
фестивалі;
усні журнали;
інформації;
газети;
тематичні вечори;
зустрічі з цікавими людьми;
студії;
секції;
виставки тощо.
3. Розважальні форми:
ранки й вечори;
свята,
ігрові програми тощо
ІІ.
1. Словесні (збори, мітинги, інформації, бесіди, диспути, дебати тощо), в ході яких використовуються словесні методи і види спілкування;
2. Наочні (виставки, музеї, екскурсії, стенди, колажі тощо),які орієнтовані на використання наочних методів – зорового сприйняття вихованцями зразків взаємин, дій.
3. Практичні (чергування, шефська і благодійна діяльність, збір та оформлення експонатів музеїв, виставок, виготовлення стендів, випуск газет, журналів, участь у трудових операціях та творчих конкурсах, оглядах), основу яких становлять практичні дії вихованців, які змінюють об’єкти їхньої діяльності.
ІІІ.
Виховна година вирішує наступні педагогічні завдання:
1.Збагення свідомості учнів знаннями про природу, суспільство, техніку, людину.
2. Засвоєння дітьми вмінь і навичок пізнавальної і практичної діяльності.
3. Формування емоційно-почуттєвої сфери й ціннісних стосунків особистості дитини.
4 Сприяння становленню й прояву суб’єктності й індивідуальності учня, його творчих здібностей.
5. Формування класного колективу як сприятливого середовища розвитку й життєдіяльності школярів.
Алгоритм діяльності класного керівника щодо підготовки та проведення виховної години
1. Складання педагогом разом з учнями та їхніми батьками тематики виховних годин на новий навчальний рік.
2. Уточнення теми виховної години й генерування ідеї щодо її підготовки й проведення.
3. Вибір мети, змісту, форми, дати й місця проведення виховної години, формування співтовариства його організаторів.
4. Індивідуальна й групова діяльність із підготовки виховної години.
5. Складання вчителем разом з іншими організаторами сценарного плану виховної години.
6. Проведення виховної години.
7. Аналіз і оцінка результативності виховної години й діяльності з її підготовки та проведення.
Методика соціологічного опитування
У ході анкетування, бесіди або інтерв’ю можна з’ясувати думку учнів і батьків із таких питань:
1. Що треба насамперед обговорити в нашому класі?
2. На яке запитання ви хотіли б одержати відповідь на виховній годині?
3. Яка тема виховної години буде цікавою для більшості однокласників?
4. Колективне обговорення яких питань необхідно продовжити?
Методики «Незакінчене речення» і «недописана теза»
Учням і їхнім батькам пропонується за невеликий проміжок часу завершити фрази:
1. Найголовніша проблема в нашому класі – це…
2. Найбільше мене хвилює проблема…
3. Я вважаю, що в нашому класі треба обов’язково обговорити таку проблему, як…
Методика «будуємо новий класний будинок»
Учням пропонується покласти в «споруджений» на класній дошці будинок свою «цеглину» з темою виховної години на новий навчальний рік.
Метод «мозкового штурму»
На батьківських зборах або виховній годині мікро групи учнів чи батьків виконують протягом 5-7 хвилин завдання: визначити найбільш злободенні проблеми в життєдіяльності класу й назвати відповідні теми виховних годин.
Журнал-естафета «Світ моїх друзів. Світ моїх інтересів. Світ спільних справ».
Учні разом із батьками заповнюють удома відведені для них сторінки журналу розповідями про захоплення, інтереси, друзів, а класний керівник аналізує отриману в такий спосіб інформацію й використовує її при складанні тематики виховних годин.
Архив блога
вторник, 11 июня 2019 г.
Подписаться на:
Комментарии к сообщению (Atom)
Комментариев нет:
Отправить комментарий